У Москві відкрито меморіальну дошку Івану Єфремову

Днями у столиці відбулося відкриття меморіальної дошки популярному радянському письменника-фантаста і вченому-палеонтологові Івану Єфремову Днями у столиці відбулося відкриття меморіальної дошки популярному радянському письменника-фантаста і вченому-палеонтологові Івану Єфремову. Пам'ятний знак з'явився на будинку 8 в Великому Спасоглініщевскій провулку, в якому письменник жив з 1935 по 1962 рік, причому ініціаторами її установки стали жителі цього будинку, також допомагали розшукати документи, що підтверджують проживання письменника в цей період.

Працював над меморіальною дошкою більше року заслужений художник Росії Іван Коржев: «Основним завданням для мене став пошук простих, зрозумілих пластичних форм, які могли б відобразити винятковість літературної спадщини Івана Антоновича в галузі наукової фантастики, показати масштаб його палеонтологічних відкриттів». За словами архітектора Костянтина Арабчікова: «На самій дошці написані унікальні слова Івана Єфремова. В принципі, якщо б він сказав ось цю фразу, він вже увійшов би в історію літератури, там написані слова: «Краса - є вищий ступінь доцільності». Нам цього дуже не вистачає сьогодні ». На пам'ятному знаку зірка з рідкісного мінералу - бузкового «чароита» облітає навколо письменника, утворюючи повітряний ореол, як погляд в майбутнє, яке передбачав і про який фантазував і філософствував Іван Єфремов.

Вперше він спробував себе на літературній ниві у віці 34 років, будучи в ролі вченим: під час війни з-під його пера з'явилися перші цикли оповідань «Еллінський секрет», «Зоряні кораблі», в яких поєднувалася наукова фантастика і пригоди. У них було передбачене відкриття алмазних родовищ в Якутії і голографія, а повість «Катті Сарк» взагалі змінила долю знаменитого британського вітрильника, який нині відреставровано ентузіастами і стоїть на березі Темзи. Тоді ж були створені історико-пригодницькі повісті з елементами фантастики «Подорож Баурджеда» (1949) і «На краю Ойкумени» (1953). Так відомий палеонтолог, доктор біологічних наук, який розробив новий розділ палеонтології - Тафономія, що вивчає закономірності процесів поховання викопних організмів, став письменником, за книгами якого полювали всі книголюби СРСР. До речі, один з динозаврів, відкритих учнем Єфремова, був названий на честь вченого івантозавром. Задум космічного майбутнього був втілений письменником в науково-фантастичному романі «Туманність Андромеди», виданому в 1957 році . Потім з'явилися знамениті «Серце Змії», «Лезо бритви», «Час бика», «Таїс Афінська».

Всього переглядів: