Отримано нове підтвердження того, що у Чумацького шляху чотири спіральні рукави

12 травня 2015 21:11:04

Отримано нове підтвердження того, що у Чумацького шляху чотири спіральні рукави

Протягом довгого часу астрономи сперечаються про те, скільки спіральних рукавів налічує Чумацький шлях: чотири або все ж два? Спіральна структура нашої галактики вивчена недостатньо добре. Більшість вчених вважають, що Чумацький шлях має чотири спіральні рукави, однак порівняно недавні спостереження за допомогою телескопа «Спітцер» агентства НАСА змусили дослідників засумніватися в цьому. Дані, отримані від телескопа, дали підстави припустити, що у нашої галактики лише два спіральні рукави. У 2013 році, коли астрономи наносили на карту області зореутворення, вони виявили два загублених спіральні рукави. Таким чином, дослідники повернулися до версії, згідно з якою в нашій галактиці налічується 4 рукава.
У недавньому часі на захист цієї версії було висунуто ще один доказ.
Команда бразильських астрономів вивчала зоряні скупчення, щоб простежити структуру галактики. «Отримані нами результати виступають в підтримку теорії, згідно з якою наша галактика має чотири рукави. Останні включають в себе рукав Персея, рукав Стрільця і ​​два зовнішніх рукава », - відзначають дослідники з федерального університету Ріо-Гранде-ДУ-Сул.
«Не дивлячись на всі наші зусилля, спрямовані на те, щоб краще зрозуміти структуру галактики, все ще залишається чимало запитань. У вчених немає єдиної думки щодо числа і форми спіральних рукавів галактики », - говорить провідний автор дослідження Д. Камарго (D. Camargo). Він також додав, що розташування сонця на затіненому диску галактики було основним фактором, що перешкоджає нашому розумінню ширшої структури Чумацького Шляху. Іншими словами, ми не можемо вивчити нашу галактику з висоти пташиного польоту.
Команда дослідників зазначила, що молоді впроваджені кластери дозволяють відмінно простежити структуру галактики. «Результати останнього дослідження показують, що впроваджені кластери галактики переважно розташовані в спіральних рукавах», - пояснюють учені. Вони також відзначають, що зореутворення може відбуватися після розпаду і фрагментації гігантських молекулярних хмар, виявлених в спіральних рукавах. Молоді впроваджені зоряні скупчення, що виникають згодом, дозволяють вивчити структуру галактики, так як вони не переміщаються далеко від місця свого народження.
Щоб виявити молоді впроваджені кластери команда дослідників використала дані від інфрачервоного телескопа WISE агентства НАСА. Так, вченим вдалося виявити 7 нових впроваджених кластерів, деякі з яких можуть бути частиною більш великого скупчення, що знаходиться в рукаві Персея. Вони припустили, що гігантські молекулярні хмари були стиснуті спіральним рукавом, що могло стати причиною виникнення численних зоряних скупчень, схожих за віком.
Команда також використовувала дані, отримані в ході огляду неба в інфрачервоному діапазоні 2MASS, для того щоб визначити відстань до виявлених зоряних скупчень. Дослідження було націлене на те, щоб встановити точні фундаментальні параметри кластера і в результаті отримати нові відомості про структуру галактики.
Нове дослідження, очолили яке Д. Камарго, К. Боннато (С. Bonatto), і Е. Бика (E. Bica), отримало назву «Вивчення спіральної структури галактики за допомогою впроваджених кластерів». Його результати будуть опубліковані в наступному випуску щомісячника Monthly Notices of the Royal Astronomical Society (MNRAS).